Jos nyt olis jo perjantai, vois edes hetkeks rentoutua eikä tarvis aamulla herätä kellon soittoon. Mutta ei! Vielä huomenna laahauduttava työmaalle. Tämä päivä oli ihan tarpeeks pitkä, etten jaksais yhtään enempää. Aamulla nousin 6.10 ylös (normaalisti jo 5.40), aamutoimet ja muksut kouluun sekä ite töihin. Töistä lähdin 16.50 ja kirpputorille pyörimään tunniks, kun odotin lapsukaisia tanssitreeneistä. Nuo kun halusivat sellaisen harrastuksen nyt aloittaa, niin mikäs siinä, jos jaksavat. Kotona oltiin vasta puol seitsemän jälkeen. Läksyissä auttamista, ruuanlaitto (sori, ei alusta loppuun ite tehtyä todellakaan!) ja vielä saunaankin täytyis jaksaa mennä. Mä olisin valmis konttaamaan yläkertaan ja ryömimään sänkyyn peiton alle.

Tein silti löytöjä kirpparilla eikä tunti riittänyt kaiken kiertämiseen ja kunnolla katsomiseen.
Löysin seuraavat kirjat, joista toinen mulla tietenkin jo ennestään on:
339118.jpg
Eli "Kuu paistaa haudallesi" mulla jo on (onko sulla pikkusisko?). Mary Higgins Clarkin kirjat on hyviä ja jännitys säilyy yleensä loppuun asti eli heti ei tiedä syyllistä. Mä sain joululahjaksi Clarkin "Kodin suojassa" ja sitä olen lueskellut iltaisin. Alusta alkaen olis tehnyt jo mieli vähän raottaa viimeisimpiä sivuja, mutta on vaan hillittävä uteliaisuuteni ja yritettävä arvuutella itse  ketä on syyllinen.
Paras kirjailija on kuitenkin:
339120.jpg
näiden kirjojen kirjoittaja eli Stephen King! Muutamista on tehty elokuviakin, mutta ne eivät vedä vertoja kirjalle, jossa kaikki kerrotaan kattavammin kuin elokuvaan saadaan tehdyksi tai edes mahtumaan.

Heitin eilen puoliks vitsinä, että mulla on verenpaineet koholla. No, kotiin päästyäni ja rauhoituttuani mittasin verenpaineen. Alapaine on koholla ja sama juttu taas äsken mitattuani. Mä taidan ottaa laitteen töihin mukaan tai sit käyn terv.hoitajalla. Sitä se kaikki teettää, stressi ym. Pumpussakin on välillä värinöitä, nyyh. Tais se viime viikolla sivuilleni päässyt kukkanikin vaan myötätunnosta notkahtaa...
Noi jännitys/kauhukirjat ei nosta verenpainetta, niiden lukeminen rentouttaa:)