Siis, jos jostain kumman syystä olet sivuilleni eksynyt. Mähän en ole sanallakaan maininnut sivuistani sulle, mutta jos olet nämä löytänyt, niin seuraavat kuvat saat katsoa vasta joulun jälkeen. Muuten menee yllätys pilalle!

Eli, sain eilen mohairlankahuivin valmiiksi:
281201.jpg
Toivottavasti jouluaattona rasian avaaminen tuottaa iloisen yllätyksen! Sieltä paljastuu tämä:
281200.jpg
Jätin hapsut laittamatta. Lisään ne, jos saaja niin haluaa. Ja nyt, jos kiellostani huolimatta katsoit nämä jo, niin ei voi mitään. Uskoisin kuitenkin, ettei sisko ole saanut selville tätä mun salaista "omat nettisivut"-harrastustani.

Koska virkkaaminen sujui eilen niin mukavasti ja illassakin oli vielä pari tuntia aikaa jäljellä ennen lukemaan ja nukkumaan menoa, niin aloitin uuden työn (edelleen siskolle):
281198.jpg
Tästä tulee tavallisempi kaulaliina, suoramalli ja päähän hapsut. Vähän vinkuralla kuvassa, mutta luonnossa näyttäis tulevan suora.
Lahjojen valmistuminen on ihan hyvällä mallilla, vaikka huomenna on jo joulukuun 1. päivä. Ensi viikko mulla onkin vapaata ja ehdin, toivottavasti!, siivoilun ym. jälkeen vielä lahjojakin valmistamaan ja käymään kaupoilla. Suurin osa jouluvalmisteluista on pakko saada valmiiksi ensi viikon aikana, sillä olen töissä lomani jälkeiset viikot aaton aattoon asti. Kotona noina päivinä vasta 17-18 aikaan. Eipä paljon ehdi saati jaksa sitten enää joulujuttuja suunnittelemaan tai tekemään.

Koska huiveja olen nyt tehnyt muille enkä ollenkaan itselleni, niin tänään löysin lankaa, josta teen tolla suoralla mallilla oman:
281202.jpg
Mustaa, valkoista ja harmaata, mä olen vähän väritön ihminen, vai mitä?
Nuoremmalle lapselle pitää myös vielä saada joko se jo aloitettu ruutuhuivi jouluksi valmiiksi tai sit nopeampi tekoinen suora Salomonin solmuhuivi. Ettei mulla pääse aika käymään pitkäks! Mut pysyyköhän joulustressi loitolla?!