Mulla on tämä päivä mennyt omine ajatuksineni ja kummasti ne ajatukset on pyörineet mummuissa ja lapsuudessa. Olen silti samalla vähän siivoillut ja pessyt pari koneellista pyykkiä ym., mutta ajatukset on kulkeneet menneessä. Mikä lie kaihokohtaus muhun iskenyt?
Huomenna taas töihin, mutta sekään ei tunnu missään, kun viikon päästä on viikon loma. Vaikka tiedän senkin loman kuluvan "mukavasti" siivoilun merkeissä, niin ei haittaa tällä kertaa yhtään. Ainakaan vielä ei harmita.
Ehdin ehkä valmistelemaan vähän jouluakin, kun voin aloittaa heti aamulla aikaisin ja jatkaa koko päivän. Ostoksille silloin taas siskon kanssa ja toivottavasti saan joululahjat hankittua ja paketoituakin, ettei jää ihan viime tippaan.
Askartelut ja virkkuut ei ole tänään mua innostaneet, vaikka olen ollut jo monta kertaa aikeissa aloittaa. Sain siskonkin innostumaan siitä lautasliinatekniikasta ja nyt me ollaan yhdessä suunniteltu mitä tehdään. Ehdotin, että pidetään askarteluilta vielä ennen joulua. Saa nähdä toteutuuko.

275306.jpg
Lapsuudessa kun olen tänään "pyörinyt" niin tuli mieleen katsella vähän siihen aikaan, ja yhä edelleen!, kuuluvia mun aarteita. Puisen traktorin peräkärryineen sain 4-5 vuotiaana. Ei ole oman pappan tekemä, kumpaakaan pappaa en ole koskaan nähnyt, mutta mulla oli "varapappa". Tunnearvoltaankin arvokas traktori, en ole antanut omille lapsillekaan pihaleikkeihin tätä.

275307.jpg

275308.jpg
Samaiselta "varapapalta" puu-ukot. Nykypäivän lapsukaiset eivät taida tällaisista paljon perustaa, kaikenmaailman krääsä on vallannut kauppojen hyllyt ja lopuksi kotien kaapit. No, tulipahan näytettyä lisää höpsön hömpötyksiä!
Pieni lisäys vielä: ei mun lapsuus mitenkään ankea ollut eli ei mulla oikeesti pelkästään puutraktori ja puu-ukot olleet leluina ("ankee lapsuus, ikkuna metsään päin ja puinen puu-ukko leluna", vai miten se juttu oikeesti menee?). Nää vaan on kulkeneet mun mukana aikuisuuteen asti. Joku olisi varmasti heittänyt aikoja sitten menemään, mutta mä tykkään kaikesta vanhasta. Taidan olla jo itekin (jutut alkaa kuulostamaan jo mökkihöperön jutuilta, joo, ikkunoita on mettään päin!)...