Ulkona tuuli riehuu voimallisesti ja vettä sataa tasaiseen tahtiin, välillä kaatamalla. Mulla oli suunnitelmissa mennä tänään, yllätys yllätys!, havuja keräämään ja tehdä ulkona jotain. Voisin mä tietysti laittaa sadevaatteet päälle, mutta ei ainakaan just tällä hetkellä innosta ulos lähteminen.
Sormet on pikkuhiljaa alkaneet syyhyämään askartelun pariin (niin minkä ikäinen mä olenkaan?!), mutta inspiraatio ja mielikuvituksen lentoon lähtö antaa odottaa itseään.
Tarveaineita löytyy kaikenlaisia, ei tarvitsisi muuta kuin aloittaa ja aikaakin olisi eikä muita paikalla "häiritsemässä", mutta en saa itsestäni irti.

291466.jpg
Joulukortteja? Ne on jo ostettu ja kirjoitettu eli postittamista vailla. Kirjontaa? Ei ole sopivaa mallia tai mihin sen kirjonnan sitten laittais?
291461.jpg
Pari rasiaa joululahjoihin tarvis kyl vielä tehdä... olisko se eka askare?

291464.jpg
Teekannun "kuviointi"? Mut ei se onnistu, jos ei ole just sellanen oikee tunne päällä ja ajatus päässä mitä tekee. Saa vielä odottaa vuoroaan. Löysin kannun eilen kirpparilta, toivottavasti kestää koristelun jälkeen uunissa kuumentamisen.

291469.jpg
Valkoisia lautasiakin koristelua odottamassa kolme kappaletta. Ja pieni tarjoilu"vati". Ehkä mä en uskalla tarttua toimeen, kun pelkään kaiken menevän pilalle. Enhän mä ole koskaan aikaisemmin tuollaisia maalaillut tai koristellut. Pakko olis kokeilla, alkaa aikakin käymään vähiin ennen joulua. Mä tyhmä kun kuvittelen saavani aikaiseksi sellaiset lautaset, että kehtaisin vielä lahjaksi antaa. Aloittaako vai eikö aloittaa, siinäpä pulma!
Tässä kun vielä kauan aikaa mietiskelen, niin huomaan olevan jo illan ja päivän valuneen hukkaan. Sillä päivä on todellakin haaskattu hukkaan, jos mitään ei ole saanut aikaiseksi ja päivästä on jäänyt käteen vain paikallaan olo ja ihmetteleminen.

Löysin mä eilen vielä sellaisia puisia, ehkä tervetuloa-kylteiksi oveen sopivia pohjia. Mutta ne pahalaiset putosivat äsken noita tarvikkeita kompatessani kaapin taakse! Mun täytyis siis vielä vaivautua siirtämään kaappiakin parin vaivaisen puunkappaleen takia.
Alkaa vissiin toi sateinen ja pilvinen sää saamaan mut jo räjähdyksen partaalle! Oikeesti tekis mieli mennä vaan peiton alle ja odotella kun aurinko paistaa taas. (Eilen se pari minuuttia pilkahti taivaalla eli ei ole vielä ihan hukkaan mennyt.)