valkenee taas harmaana ja sateisena. Tuulikin puhaltaa puuskittain melko voimakkaasti.
Lapset lähtivät kouluun ja itse täytyisi lähteä vaate"huonetta" kohti, siellä odottaa useamman tunnin siivousurakka. Mä olen varmaan nettiriippuvainen, kun piti ensin tulla koneelle.

Eilen illalla valmistui yksi joululahjoista:
286468.jpg
En pingottanut huivia, kevyt silitys haaleahkolla raudalla molemmin puolin. Huivi kiemurteli kummallisesti mutkitellen, mutta kaipa se käytössä pysyy suorempana. Pitää kokeilla vielä ennen kuin paketoin sen ja tarvittaessa silittää lisää tai sitten pingoitukseen.
286467.jpg
Ainossa on kauniit ruskan sävyt.

Eihän mun enää illalla pitänyt mitään ihmeempiä alkaa tekemään, mutta kun tämä
281202.jpg
odotti korissa seuraavana vuoroaan, niin pakkohan oli edes kokeilla millaista tällä langalla tulee. On vähän paksumpaa kuin Aino-lanka.
286464.jpg
Nopeasti valmistuu tästä langasta. Mukavan pehmeää ja tulee taatusti lämmin huivi. Tämän piti tulla mulle itselleni, mutta vanhempi tytöistä kertoi vienosti sen sopivan tumman takkinsa kanssa käytettäväksi...
286474.jpg
Nyt on lähdettävä hyödyllisempien (??) askareitten pariin. Tänään täytyy ehtiä vielä havujen hakureissullekin. On siinä naapurit taas ihmeissään, kun näkevät mun touhuni. Keväällä kummasteltiin varmaan mitä tein pellon laidalla monena päivänä (hakemassa pajua) ja nyt pyörin metsässä. Tai siis siellä missä ennen oli metsä!