Eilen olin ihan loppu. Väsynyt. Veto poissa. Kotona vähän ennen kuutta illalla. Imurointi ja muu siistiminen (tavarat jätetään kummasti siihen mihin sattuu sopivasti jäämään, ei omille paikoilleen!). Kävin laittamassa väkertämiini pikkukuusiin jouluvalot. Piristystä pimeyden keskelle! Ne on nätit, vaikka itse sanonkin. Lisääkin saisi olla, mutta en ehdi jouluksi enää tekemään. Vaikka se iso verkko on taivuteltu muotoonsa (siinä oli kova työ!) ja vähän kutkuttais tehdä se valmiiksi. Siihen menisi paljon havuja enkä tiedä viitsinkö enää hakea lisää. Mutta ilman muuta se mielessä vaivaa niin kauan, että teen sen valmiiksi.

Ennen illalla ottamistani valaistuista kuusikuvista pari kaverusta taas näyttää miten jouluvalmistelut edistyy:

301293.jpg
"Ne teki musta tytön, vaikka mä olen MIÄS!" Arttu oli oikeesti nolo palmikkolakki päässään. Ei ollut mun idea vaan vanhempi tyttö toimi valokuvaajana ja suunnitteli mallien asusteet.
301294.jpg
"Mä sain sentään päähäni MIEHEN lakin, mutta noloa tää on silti! Ja miksen saa vaan rauhassa huilailla ja nukkua, kun joulukiireet niin väsyttää?!"

301298.jpg
Luonnossa kauniimpi, en osannut taaskaan saada kuvaan sitä samaa mitä silmä näkee. Harjoittelua vaatii valokuvaaminen, ehkä joskus on enemmän aikaa perehtyä kuvaamisen opettelemiseen.

301297.jpg
Molemmistahan kuva piti ottaa, vaikka kuvista katsottuina näyttävät melkein samanlaisilta.

301299.jpg

301300.jpg
Lähikuvat onnistui aika hyvin, näyttää ainakin hieman jouluiselta, varsinkin kun on nuo kävyt joukossa. Vielä pikkuisen lunta oksille. Huom! Pikkuisen vaan eikä mitään kerrosta, että joutuu harjan kanssa kaivamaan lumen alta oksia ja valoja esille.

301301.jpg

301302.jpg
Aamulla täytyi käydä uudestaan katsomassa. Joulumieltä antoi vähän lisää, kun sai valoja uloskin.

Nyt täytyis jaksaa aloittaa päivän työt. Vieraita taas tulossa, kun torstaina ei kaikkia pyydetty samaan aikaan synttäreille. Mua ei oikein huvita tää monena päivänä vieraiden passaaminen ja siivoaminen sitä ennen sekä jälkeen. Mun täytyis saada taas virkata ja askarrellakin ennen kuin tulee liian kiire saada lahjat valmiiksi. Tai kiire on jo!