MIE OOTAN!
312143.jpg
Tää kuva otettiin jo viime vuonna, mut samanlaisesti taas täällä Joulua odottelen. Etenkin sitä kinkkua minkä tuoksu valtaa yöllä jo koko talon enkä saa kunnolla nukutuksi. Siks mua varmaan huomenna vähän väsyttää, kun yöllä jo valuu kuola suusta ja herkeämättä vartoilen kinkun valmistumista. Tai sitten nukun yhtä sikeästi kuin yleensäkin öisin ja äitee on kertonut mun jopa kuorsaavan! Määkö kuorsaisin?! (Ihan oikeasti kuorsaa melkein joka yö, kuuluu makuuhuoneeseen asti! äiteen kommentti)

Äitee on koko päivän touhunnut ja pyörinyt ympäriinsä. En ymmärrä ihmisten hälinää ja juoksentelua, kun tuleehan se joulu ilman koheltamistakin. Mä olen ainakin voinut ihan rauhassa koko päivän makoilla, mitä nyt välillä olen ulkona ollessani haukahdellut ohikulkijoiden perään. Ja täytyyhän mun varmuuden vuoksi haukkua, ettei esim. kinkkuvaras uskaltaudu pihaan tulemaan!
Meillä on tänään tehty porkkana- ja lanttulaatikot, joulutortut, lasimestarin silli, graavattu lohifile, imelletty perunalaatikko on valmistumassa ja aamulla se kypsennetään, siivottu, karattu, ravattu... Huh-huh! Tällaista lepoon ja rauhaan tottunutta ihan hirvittää jo pelkkä katseleminen! Toivottavasti äitee jaksaa vielä joulun pyhinä lähteä mun kanssa lenkille, sit mä näytän miten mennään pitkin metsää!!

312144.jpg
Tää on kans viime vuodelta, mutta laitettiin kuva tähän, kun ulkona sataa nyt VETTÄ! Aamulla ei ole lumesta tietoakaan ja kai äitee jotenkin toivoo, että tää kuva houkuttelis lumihiutaleet sadepisaroiden tilalle! Kyl määkin enemmän lumesta tykkään kuin vesisateesta ja kurakeleistä. Mutta olen silti edelleen sitä mieltä, että joulu tulee kyllä vesisateenkin keskelle.

312145.jpg
Viime vuonna meillä oli tämmönen asetelma jouluna ja äiteen vanha poljettava ompelukonekin on päässyt kuvaan. On se sillä joskus ommellut ja kehui koneen tekevän hyvää ja kestävää jälkeä. Kuvaushetkellä oli vielä siivoukset kesken. Saa nähdä millanen asetelma tossa tänä vuonna on. Äiteellä ei oo just nyt kameraa, että vois ottaa kuvan tämän hetken "tilanteesta". Mutta se lupas huomenna ehtiä edes yrittämään saada aikaiseksi tänne jotain joulutunnelmajuttua. Mahtaako keritä, kun juoksee kuitenkin huomennakin pää kolmantena jalkana ympäri huushollia ja pitkin pihamaata!
Kohta alkaa kinkkuvahdin yövuoro... Hyvää yötä ja kauniita unia ja oman kinkun, eiku kullan kuvia!!